Sandra Pavlova UAB “Fidexperta”
vyr. mokesčių konsultantė
Mantas Grigaitis
vyr. mokesčių konsultantės asistentas
Aktualu įmonėms, norinčioms gauti socialinių įmonių statusą
Pakeistas Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio apibendrintas paaiškinimas (komentaras)
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nauja redakcija išdėstė Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (toliau – ir PMĮ) 5 str. apibendrintą paaiškinimą (komentarą), kuriame konkretizuojama, kokie vienetai savo apmokestinamąjį pelną gali apmokestinti skirtingais pelno mokesčio tarifais.
Pakeitimais vienetams primenama, kad vienetas norėdamas gauti socialinės įmonės statusą ir pasinaudoti galimybe savo apmokestinamąjį pelną apmokestinti 0 proc. pelno mokesčio tarifu, nebeprivalo atitikti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatyme nustatytų sąlygų.
Aktualu vienetams, gaunantiems pajamas iš paslaugų žemės ūkiui
Pakeistas Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 2 straipsnio 28-1 dalies apibendrintas paaiškinimas (komentaras)
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nauja redakcija išdėstė Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 2 str. 28-1 d. apibendrintą paaiškinimą komentarą dėl pajamų iš žemės ūkio veiklos sąvokos.
Pakeitimais primenama, kad apskaičiuojant 2012 metų ir vėlesnių laikotarpių apmokestinamąjį pelną, pajamos iš paslaugų žemės ūkiui, žemės ūkio veiklos pajamomis laikomos tik tuo atveju, jei jos suteiktos asmenims, besiverčiantiems žemės ūkio produktų gamyba, t.y. asmenims užsiimantiems žemės ūkio produktų gamyba, įskaitant auginimą derliaus nuėmimą, melžimą, gyvūnų veisimą ir tokios veiklos metu gautų produktų pirminį perdirbimą (pvz. apdorojimą, apdirbimą, pirminį tvarkymą), kurio metu nekeičiant produkto cheminės sudėties taip pat gaunamas žemės ūkio produktas.